Image Image Image Image Image Image Image Image Image

2017 אוקטובר

כל העדכונים האחרונים מהבלוג

14 אוקטובר

By

No Comments

איך לעשות מדיטציה? | מדיטציה למתחילים

14 באוקטובר 2017 | By | No Comments

מדיטציה.

לשבת.

להזיז את הכל לצד.

לפנות את כל המחשבות שלך ואת כל הזמן שלך, ופשוט לשבת.

אני יודעת שזה יכול להיות הדבר הכי מאתגר בעולם. במיוחד שאנחנו חיים במירוץ ועוברים תקופה קשה בחיים. למה בכלל שנשב חמש דקות, עשר דקות או רבע שעה? למה שנזיז את הכל לצד אם צריך לעשות כל כך הרבה דברים?

אני רוצה להגיד לכם היום, שהדבר הכי קשה בכל העניין הזה, הוא רק להביא את עצמינו לשבת לעשות מדיטציה. מאותו רגע שאנחנו יושבים, הכל מסתדר. ההתנגדות הגדולה ביותר למדיטציה מגיעה מהמחשבה שזה משהו שבאמת יכול לשנות דברים בחיים שלנו, ויש בתוך כל אחד ואחד חלק שלא רוצה  שדברים ישתנו. לכן, הוא מונע מאיתנו לעשות מדיטציה, ומשאיר את כל הדברים שמפריעים לנו ברקע, רק כדי שלא ניזכר שיש לנו את האפשרות לשבת רגע בשקט עם עצמינו, ולהתחבר למקור של אהבה, שמחה וידע עתיק שקיים בתוכינו.

מדיטציה למתחילים – איך לעשות מדיטציה?

איך לעשות מדיטציה?

אז ברגע שהחלטנו, רק לשבת ולעשות את המדיטציה, החלק הקשה ביותר מאחורינו. כל מה שהיה עד היום ומהיום, ישתנה בהדרגה, בחלקים קטנים, אבל כשנסתכל אחורה בעוד שנה מהיום, נראה את השינוי פנימי שלנו. מדיטציה למתחילים לא קשורה לרמת ידע. בתוך כל אחד יש ידע עתיק, שמחכה שניזכר בו. מדיטציה למתחילים היא פשוט מדיטציה שבה אנחנו מתרגלים נשימות נכונות, ומתבוננים על משהו שאנחנו מתמקדים בו. ההתמקדות כאן מלמדת אותנו לפתח את החושים שלנו. הראייה המטאפיזית, החיבור שלנו לחלק הגבוה ביותר שלנו, הפתיחה של הלב, ההתבוננות על המחשבות שלנו וניקוי רגשות אשמה.

לא רק למתחילים

מדיטציה למתחילים היא לא רק למתחילים. האגו רוצה שנחשוב שמתחילים ומתקדמים הם שני דברים שונים. נכון, שיש רגעים בחיים שבהם אנחנו מרגישים שצברנו נסיון ושאם מישהו שואל אותנו משהו אז אנחנו יכולים לעזור לו? אז במדיטציה למתחילים, אנחנו עוזרים לאנשים יקרים בחיים שלנו, שאנחנו בכלל לא יודעים שאנחנו עוזרים להם. עצם זה שבחרנו להתחיל לתרגל מדיטציה, אנחנו באופן לא מודע עוזרים לעצמינו ולהם. ככל שאנחנו מתרגלים יותר מדיטציה, אנחנו מורידים את הסיכוי להגיב ממקומות אוטומטיים. ממקומות של הילד הפנימי הפצוע, ממקומות של כאב, תלות, פחד, אובדן ותחרותיות. מדיטציה עוזרת לנו לשנות את נקודת המבט שלנו על כל דבר שאנחנו חווים כקשה או מאתגר. תרגול של מדיטציה באופן יומיומי גורם לנו להתבונן על המערכת של האגו שלנו. מאיפה אנחנו מגיבים? איזה דברים חיצוניים אנחנו מאמינים שיעשו אותנו מאושרים? מה הילדות שלי מלמדת אותי על עצמי? מה למדתי על אהבה מהילדות שלי? מההתבוננות על הדמויות הגבריות והנשיות בחיים שלי?

אור גדול

כשאנחנו לא מתבוננים על המקומות האלה, אנחנו כאילו הולכים בחשיכה, אבל יש אור גדול שמלווה אותנו בכל מקום שבו אנחנו נמצאים, תרגול מדיטציה עוזר לנו להקשיב, ולהאזין לקול הפנימי האוהב שלנו. אז בין אם אנחנו בשלב של מדיטציה למתחילים או מדיטציה למתקדמים, זה לא ממש משנה, השלבים האלה נמצאים רק בראש שלנו. ההחלטה החשובה ביותר זה אם לשבת לעשות מדיטציה, או לא לשבת לעשות מדיטציה. בכל יום ויום.

אז בואו נתרגל מדיטציה ביחד

אז בואו נתרגל מדיטציה ביחד. הצטרפו אליי לוידאו, ובו אדריך אתכם, צעד אחר צעד, איך לעשות מדיטציה באופן רגוע, ללא מאמץ וללא מלחמה?

שאלות על הוידאו?

כתבו לי כאן בתיבת התגובות. שתפו את הוידאו אצלכם בפייסבוק, כדי שכמה שיותר אנשים יתחילו לתרגל מדיטציה ויבינו עד כמה זה פשוט :)